Sabtu, 1 Oktober 2011

Bila Aku Berduka

لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى‏ كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ
“Tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Engkau. Maha Suci Engkau, 
sesungguhnya aku adalah termasuk orang-orang yang zalim.”
 
 zikir ini yang selalu ku baca dikala hati gelisah, sedih, dianiaya, berduka... 
zikir ini merupakan zikir yang dibaca oleh Nabi Nuh ketika di dalam
perut ikan.
sesungguhnya kehebatan zikir ini benar aku rasai sehingga kini...
masihku ingat, suatu saat hatiku pernah dilukai oleh seorang teman..
terlukanya hatiku tak dapat nak diubat...
aku mencari-cari doa terbaik untuk mengubat luka 
yang mula bernanah di hati..
alhamdullillah , berkat doaku...ku temui zikir ini..
ku anggap ia zikir yang sangat bermakna buatku..
 kerana hebatnya zikir ini dapat mengubat hatiku
yang menjerit, menangis di khianati...

hari ini...
alhamdulillah...
masih ku amal untuk menguatkan hatiku yang sentiasa 
dilanda badai dan ombak yang tak pernah aku jangkakan...
semoga segala pencarianku berhasil..
semoga segala impianku tercapai..
walaupun terlalu banyak halangan dan rintangan yang datang...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...