Rabu, 13 Januari 2010

masak lemak cili api @gulai kuning ikan aye..



tengahari ni masak gulai kuning ikan aye...
kesian mak da 2 ari duk sebut nak gulai kuning ikan aye...
tapi tak sempat...arini aku yang gulai...
kalau makan ngan nasi tambah pulak ikan kering goreng..
mmg menjilat jarila jawapnyer...
cam sesetengah negeri suka masak lemak cili api ayam..
ingat lagi masa pergi rumah suwaibah..
mmg bestla mak dia masak...
masakan orang negeri sembilan..
setakat aku da pernah makan masakan melaka, johor, perak,
negeri sembilan, kedah, penang...
kelantan dan terengganu tu mmgla da sebati ngan aku...
yang tak try lagi sabah dan serawak...
ni kna try ni...


3 ulasan:

intan izani berkata...

hubby aku suke lauk ni
aku selalu jugak buat yg versi kelantan
mmg aku pun suke
siap letak timun ketot tu
sedappp...
tapi laki aku tak suke masak lemak cili api ayam.. padahal tu feverret aku tu,... sedih sungguh....

fashah84 berkata...

izan..
cik abg aku mmg feveret dia msk lomak..lg kalo pedas2 letk cili api byk..
tp aku x suka lauk ni sbnrnye,tp nk jd isteri soloehah kn ler msk gak..huhuhu

izan berkata...

intan, mungkin hubby ko tak suka coz org kelate mmg tak masak lemak ayam...aku pun suka pedas fazee, tapi family aku tak suka...knala ikut jer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...