Selasa, 5 April 2011

awak ingat awak bagus..?

kadang-kadang dalam hidup ni...
Allah menganugerahkan kita sebuah kehidupan yang membahgiakan,
kemewahan...isteri yang cantik..dan macam- macamla..
aper yang perlu kita lakukan?
ucaplah alhamdulillah..kerana allah meminjamkan 
nikmatnya untukku rasa.
begitu juga dengan kepandaian, kebolehan, pengalaman..
sesuatu yang takkan kita dapat tanpa izin allah..
tapi yang melukakan hati aku hari ni..
bila wujudnya sesetengah makluk yang bernama 
" manusia"
yang perasan dirinyer bagus sangatla kot..
kita tanya dengan baik,( aku kira dah cukup sopan santun)
tapi ayat yang diberi...
sangat mengecewakan..
so...aku pulak dalam seminggu dua yang 
aku kira sangat-sangat sibuk ni boleh pulak terasa hati..
nasibla ader makluk allah yang faham hati seorang manusia
yang teraniaya pada masa tu, menolong..
aku mendoakan moga di limpahkan rahmat ke atas orang tersebut..
hati awak lagi baik..lagi suci dari orang tu..
ayat aku: manusia kalau hati dia cam tong sampah..
pakai cantik cammana pun..
letak bedak 4 kilo pun..
tetap cam tong sampah..!
sekian, terima kasih...

nilai-nilai murni:
jangan perasan bagus, 
jangan menghina orang walaupun kita rasa kita bagus..
sebab bila orang sakit hati...
jangan sampai allah tarik balik aper yang pernah diberi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...