Sabtu, 23 April 2011

Percubaan pertama

Inilah dinamakan percubaan pertama...
cuba aper?
kelmarin, cuba buat nasi hujan panas...tp tak menjadi..
jadi nasi pelanggi...
coz beras kampung kot...
aku pun baru bli beras baru, mmg tak jangka beras ni lembik..
takper-takper...yang penting gulai udang masih mantap..
masa dok masak, semerbak harum...sampai ke tengah malam 
dok bau lagi rempah gulai..agaknyer telan liur jiran-jiran aku..
bukan taknak bg...stok lauk yang aku bli mmg sikit...
kalau nak bagi kat jiran, kna 3-4 buah rumah..
maklumlah jiran dekat, tak bagi...kang terasa pulak...
takpe2...next time..
memang mengingatkan aku pada kenduri kat kampung..
biasanya kalau kenduri kan bau rempah satu rumah..
padahal aku guna susu jer...tak guna santan pior...
bahan pun tak secukup yang seharusnya...
agaknyer aku ni dah makin pro bab gulai menggulai kot...
(hua3..aku perasan)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...