Rabu, 2 Februari 2011

kenangan banjir 2

memandangkan memang takder kejer 
blh buat....
gambar cadar pun jadi perhatian gak..


air umah jiran depan rumah...
waktu petang anak-anak dia duk main air..
aku hanya jadi pemerhati...
ada jugak niat dalam hati  nak main air..
tapi tengok air color hitam buat aku tak lalu
nak turun...teringat plak air kat longkang..
tapi kat cini sebab air datang dari hutan..
hutan nipah...

perahu jiran sebelah rumah....

dapatla jugak aku merasa ikan keli di musim banjir 
thanks kakju....
orang tua-tua selalu cakap..
bila orang berbudi kita berbahasa...
walaupun tak semua perangai manusia kita berkenan
tapi kita kna tengok saper yang akan tolong 
time susahkan...bukan dok cakap kasihan..
tapi time kita mintak tolong!hampehh!
bila ramai yang menolong,
ada pulak gunting dalam lipatan...
duri dalam daging...saja menyucuk...
nk suh bergaduh...aiii...terlebih emo?
taklah sakit hati jerr....
aperpun ikan ni tetap jadi idaman hati...
moga murah rezeki kak ju...

jeput kangkung yang memang feveret aku
turun temurun punya masakan...he3...
sedappp...!

kang aku ni terlebih masak sampai terbelah dah...
mana taknyer ntah kemana aku lesap...
kacangnyer kat atas dapur...
yum-yum...letak garam n sedikit gula...
ni ajer untuk hari yang dah nak kembali cerah...
tadi tertido masa tengah upload pictures ni...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...