Khamis, 3 Februari 2011

Makan tengahari di sibu

Masa keluar ke sibu ahad lepas...
aku dan kawan sempat singgah makan tengahari...
dari pagi tak sempat nak breakfast coz awal pagi dah bertolak 
ke waf...
dalam erti kata lain, lapar giles...
ditambah lagi perjalanan bot yang lambat...
mencecah 3 jam..biasanyer 2 jam jer...
disebabkan air surut, jadi slowla bot bergerak...
aku tak berapa tau sangat tempat makan yang
best kat sibu...janji sedap tekak telan,
halal, harga berbaloi...on jelah...
kali ni buat keputusan nak makan kat sugar bun...
kat semenanjung memang taklah biasa dengar kot..
tapi kalu kat cini blh tahan masyur...
masakannyer yang special ialah masakan asam pedasnyer..
lebih kurang standard MCD, KFC...
pelbagai makanan dijual..kek pun ada..

aku yang tengah kelaparan...
menunggu nasi sampai...

yapp! ini dia...
nampak simple, tapi rasa blh tahan sedapp...


ni nasi lemak kak jihan
aku suka sambal nasi lemaknyer sedap...

yang ni pulak namanyer masakan Eco kalau tak silap...
rasanyer mmg sedap, ikan fresh...
disebabkan kesedapan dan kemanisan ikan ni 
aku sanggup bli ikan semata-mata nak goreng...
nasibla bila sampai umah, ikannyer still lagi segar..


soft drink yang selalu jadi pilihan aku selain strawbery..
memang tak sempat nak bergambar...
coz pukul 11 sampai, kul 3 lebih dah nak balik...
berkejar-kejarla aku shopping langsir bilik darjah...
nama lagi cikgu kelas...
masing-masing sibuk cari langsirla jawapnyer..
masa balik sempat nyingah bli lauk 
bila dah abis borong...hah! rasakan...
berat giles...nak tercabut tangan aku!
kiri kanan dok pikul barang..
orang tengok jer...
he3...ala-ala tambi jual kain plak rasa..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...