Rabu, 2 Februari 2011

Menu di musim cuti





Musim cuti tak kemana...
hanya melepak kat rumah sambil siapkan  
per yang patut sajer...
sempatla jugak aku ambik gambar...
29 Januari 2011
 
Bihun tomyam...
tah mana datang hangin aku pagi- pagi buta 
rasa nak makan mihun tomyam
agaknyer terkejut jiran sebelah umah...
aper kes cikgu ni pagi-pagi dah masak tomyam...
he3...teringin pakcikk!
malamnyer pulak aku masak megi jer,air takder...
sekarang ni tiap-tiap ari takder air...
padahal banjir...komfius aku..
30 Januari 2011
pagi-pagi lagi aku ke Sibu
saja nak jalan...sambil cucuk duit...
nantilah aku cite aku makan kat mana..rahsia tau!
malam tu aku aku goreng ikan tilapia sambil pekena budu...
feveret ni...aku ni orang besut!
buat malu jer tak makan budu...


daun selom...
aku tak pernah makan ulam ni..
sehinggalah aku masuk u...
sekarang seronok plak! ahak!

hari ni nak makan budu pior...
taknak letak limau, taknak letak per2 pun...
nila perangai yang mak aku tak suka...
pelik! budu tu masin!
ni baru rasa yang ori...ha3..

 mahal tak ikan ni..
3 ekor sepuluh ringgit!
tapi ni yang paling kecik...
goreng fresh,..sedap..
manis isinyer...goreng garam kunyit cukupla..
waktu malam pun makan nasik tau...
ni maknanyer badan aku nak naik lg la ni...
ngeeee!

31 Januari 2011
aku gulai udang jer...
tapi tak sempat nak snap...
dah masak, terus makan...
tak boleh tahan baunyer,,,
 

1 Februairi 2011
hari ni aku cuci peti sejuk...
geram betulla elektrik selalu jer takder...
stok aku  dah tak fresh lagi...
ais pun dah berketul2 dalam tu...
so... menu hari ni daginglah...
takut rosak gak lama-lama...
daging masak lada hitam..
aku rindulah nak makan chicken chop blackpaper kat
bawah ofis  lama...nak buat, ayam fresh plak takder..

yum-yumm!

makan ngan ulam lagi...
mestila, nanti rosak plak daun selom aku ni...
time ada makan betul-betul..
dah takder, melelehla jawapnyer...

2 Februari 2011
daging masak lada hitam yang semalam masih 
ada...so, masak nasik goreng lada hitam plak..
ni kira sarapan dan makan tengah harilah...

 ni ajer menu aku yang simple 
dan aku belasah sesuke ati aku jer...
tak seronok nak masak yang pelik2..
payahla nak cari bahan...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...