Isnin, 28 Februari 2011

Waf Sarikei

Jumaat lepas aku ada urusan bank...
walaupun duit dah mula nak kering, 
keluar jugaklah...yang penting settlekan semua masalah...
fikir punya fikir...g sarikeilah... walaupun harganya 
mahal seringgit compare ngan tambang g sibu...
tolak tambah... jimat g sarikei lagi dari segi hotel dan tenaga...
sebab aku dah mula tak sihat...hua3..
abis ajer waktu persekolahan...
aku terkam balik umah...
bertukarrr!(cam ultraman)...
tapi tak pakai sluar dalam kat luarla..
kemas serba sikit..yang penting telekung tak bleh lupa..
kalau lupa...haru biru aku kat sana nanti...
dalam pukul 11.45 bertolak dari rumah ngan ven...
setengah jam dah sampai waf Daro...santap dulu,
kenyangkan perut yang kosong...
pukul satu baru bertolak...
perjalanan hanya 1 jam 45 minit...
dalam 2.50 sampai....terus ambik teksi ke Maybank..
gila punya ramai orang..cam biasa...
kna pintar buat keputusan...kejap ajer dah settle..
aku nak pujila Maybank Cawangan Sarikei ni..Mantapp!
kecekapan pengurusan dan juga teramat mesra pelanggan!
dalam 3 setengah teksi baru ambik aku dari bank..
nak tido sana ker nak balik..
kalau balik jimat RM40...
kalau stay dapat bli barang kelas, 
servey buku, gunting rambut....bla3..
tgk hotel dulu full ker tak..
kalau full aku balik!...
aku: ada bilik kosong tak?
ada...
ni aku bergambar ari sabtu...
sorang jer...biasala orang blum kawen..ha3..
 
banyaknyer jerawat aku...umh2...tak kisahla belalang..

pandangan dari bilik hotel....
 gambar kat bawah ni semua gambar kat Waf Sarikei...
kat hujung jeti tu merupakan bot yang dipanggil Ekspress..
 memang banyak bot yang tersusun menunggu
penumpang ke destinasi yang berbeza...
 musim biasa lagi rasa selamat dari musim banjir..
mengerikan..



 ni pulak merupakan hutan nipah yang memang tebal 
disepanjang sungai kat area cini....
pandangan dekat bot...

mula-mula memang takut naik bot...
lama-lama sket taklah takut sangat..
cuma perlu berhati-hati jelah...

ni jeti yang menghubungkan tempat menunggu ngan pelantar 
untuk naik ke bot...pelantar ni disokong oleh pelampung..
bila air pasang...pelantar ngan jeti akan bergerak naik sama ngan 
paras air...


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...