Selasa, 1 Februari 2011

kenangan banjir

Alhamdulillah...
nampak gaya tak jadi nak banjir dah..
orang kat Matu ni cakap "cini tiga kali setahun banjir"
sakit perut aku dengar...
mana taknyer...payah nak cari makan...
semua nak kna naik perahu...
rumah sewa aku ni bukan ada perahu spare,...
aritu pun dah menumpang kawanku...
tiap-tiap ari naik perahu g sekolah..
bestla jugak...sebab aku duduk ajer..
cuba aku yang mengayuh...
terjelir agaknyer... 
aper pun ni pengalaman yang tak pernah aku
rasa sebelum  ni...

ni gambar yang sempat aku tangkap masa 
kak ju datang kerumah...
kak ju bersama anak sulungnyer...

mmmm...cuba korang tengok awan...
tebalkan?
manala tak banjir...


 
korang rasa dalam mana air ni?
sampai kat betis ayam...?
kalu aku pun tak berani nak turun...
mau-mau kat leher gak ni...
dahla airnyer itam,,,
takut!
ni semua gambar yang aku ambik dari tingkap ajer..


korang bayangkan kalau sampan camni 
naik sampai 8-9 orang...
per korang rasa...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...